Voor 15.00 uur besteld * = Morgen verzonden!
Gratis verzending vanaf € 49,-
Betaal tot 30 dagen achteraf met Klarna
Cadeaubon
0

Was je bekend met Harswinkel? Dat zijn wij, enkel onze naam is gewijzigd.

0

Was je bekend met Harswinkel? Dat zijn wij, enkel onze naam is gewijzigd.

6 TIPS voor het verbeteren van het resultaat in je salon

6 TIPS voor het verbeteren van het resultaat

Herken je jezelf in een van deze uitspraken of gedachten?

  • Ik kom niet uit met de kosten in mijn salon.
  • Ik maak geen of een klein beetje winst.
  • Ik verdien minimaal aan mijn werk in de salon.
  • Ik geef korting als mijn vrienden of familie er om vragen.
  • Ik durf geen hoge prijs te vragen voor mijn behandeling
  • Ik wil goedkoper zijn dan de salon in mijn omgeving
  • Ik ga mijn salon starten en ik weet niet hoe ik mijn prijzen moet berekenen
  • Ik leer nog, kan ik dan wel de volle prijs rekenen?
  • Als ik te duur ben, krijg ik geen klanten
  • Als ik mijn prijzen verhoog dan lopen mijn klanten weg

 

Heb je één of meer keren jezelf herkent?

Weet dan dat je niet de enige bent. Grotere Beauty, Wax en Nagelsalons en ook Welness centra houden regelmatig hun behandelprijzen tegen het licht, om te zorgen dat zij winst blijven maken.

Jouw maandelijkse kosten zijn bepalend voor de behandelprijs die je zou moeten rekenen bij je klanten. Zeker wanneer je medewerkers in dienst hebt en kosten hebt voor de huisvesting van de salon, kunnen de maandelijkse oplopen.

Om die vaste en maandelijks terugkerende kosten te kunnen betalen en ook nog winst te kunnen maken zijn inkomsten voor nodig. Die inkomsten komen enkel van de klanten die de salons bezoeken.

Mijn advies: Lees de aangeleverde tips goed door, ga er over nadenken en besluit welke stap(pen) je gaat nemen. Stel alles in het werk om een beter resultaat in je salon te bereiken en om ervoor te zorgen dat je niet voor niets aan het werk bent, want dan is het een hobby, en een hobby kost meestal geld en tijd.

 

Tip 1. Bereken de juiste behandelprijs

Voor het berekenen van de juiste behandelprijzen kijk je niet alleen naar de verschillende kosten. Die kosten kun je verdelen over vaste kosten en variabele kosten.

 

Variabele kosten

Dit zijn de kosten voor materialen en middelen die je gebruikt om je salon te runnen en behandelingen te kunnen geven. Verder heb je mogelijk personeelskosten voor eventuele medewerkers die variabel worden ingehuurd.

 

 

Vaste kosten

Dit zijn je maandelijks terugkeren kosten zoals zoals hypotheek of huur,  Energie en water, abonnementen zoals je website en telefoonkosten. Of de jaarlijkse terugkerende kosten zoals verzekeringen en gemeentelijke heffingen. Verder heb je mogelijk loonkosten voor je eventuele medewerkers als deze in vaste dienst zijn.

 

Kosten per uur

Al deze kosten samen bepalen de kostprijs van jouw behandelingen. De optelling van al die kosten bepaalt wat je minimaal moet binnenkrijgen om uit de kosten te zijn.

 

Die optelling van je kosten kun je dan ook delen door het aantal uren dat je kunt behandelen. Dan heb je de kostprijs per uur die jouw behandeling minimaal moet opleveren.

Met dat inzicht begint voor jou het uitdagende deel, want je ziet dan direct op jouw behandeling geld oplevert of geld kost.  Dit kun je op verschillende manieren berekenen, ik laat je verderop zien hoe je dit kunt uitrekenen.

Download Hoe bereken ik de juiste behandelprijs

 

TIP 2. Lanceer enkel winstgevende behandelingen

Dwing jezelf om als richtlijn aan te houden dat elke nieuwe behandeling minstens alle kosten moet dekken die je maakt en liever nog wat meer winst oplevert dan de bestaande behandelingen. Soms heb je wat geduld nodig en zal het even duren voordat iedereen weet dat je deze nieuwe behandeling in je aanbod is opgenomen.

 

Bij de lancering van een nieuwe behandeling in je salon kun je ervoor kiezen om als promotie een bijzonder aantrekkelijke prijs neer te zetten. Je wilt immers dat dat klanten hier gebruik van gaan maken.

  • Maak dat een bewuste keuze en laat je klanten zien dat het een tijdelijk aanbod is, want anders gaat jouw klant er van uit dat dit de behandelprijs is.
  • Houdt de actieperiode kort, want anders gaat die nieuwe behandeling je relatief minder opleveren of erger nog geld kosten.

 

TIP3  – Geef geen korting aan je familie, vrienden of vriendinnen

Ons advies: Begin er niet aan of doe het hooguit bij een eerste behandeling en vertel het er dan direct bij. Als je het voor die ene vriend of vriendin doet, moet je het ook voor de andere doen. Je kunt het namelijk nooit goed doen. Je krijgt er bovendien weinig waardering voor en het kost je uiteindelijk veel geld en tijd. Je kunt ook niet meer terug, men is aan de korting gewend.

 

TIP4. Sta voor je eigen prijsbeleid

We zien veel salons komen en ook weer sluiten. Vaak rekenen zij zeer lage prijzen voor hun behandelingen. Met een te lage prijsstelling kun je als salon niet bestaan, dan wordt het een leuke hobby. Maar hobby’s kosten geld en vaak veel geld. Dan is het hebben en runnen van een salon snel minder leuk.

Kortom, vraag op basis van je berekening aan iedereen dezelfde eerlijke prijs voor de behandeling.

Zijn jouw kosten te hoog? Of is het aantal betaalde behandeluren te laag. Dat zijn de knoppen waar je aan kunt draaien om de behandelprijs te beïnvloeden. 

 

 

TIP5.Wees trots op jezelf en jouw behandelingen

Jij Bent de professional en Jij weet dat jouw klant de aandacht krijgen die ze verdienen. Kwaliteit staat voorop bij jouw behandelingen en in de salon waarin je dat verzorgt. Je heb de kosten berekend en gezien wat je nodig hebt om enigszins winst te kunnen maken. Met die winst kun je verder uitbreiden, waardoor je kunt groeien. Blijf daarom achter jouw prijsbeleid staan. Wanneer je opeens behandelingen gaat aanbieden voor een lagere prijs dan zullen klanten denken: “O, die heeft zeker te weinig te doen” of “zal de behandeling dan wel goed zijn?”  Uiteraard zijn er altijd koopjesjagers, maar die zie je dan ook snel verdwijnen. Korting zorgt dus voor afbreuk van de waarde van jouw behandelaanbod en jouw salon.

 

Tip 6. Klantenbinding: Spaardeal voor je vaste en terugkerende klanten

Wij geven je twee ideeën mee: Afstreepkaart voor Body Waxing en Body Sugaring behandelingen en de stempelkaart.

Wij hebben altijd succes gehad met de Wax en Sugarkaart. De klant koopt deze waardekaart voorafgaand aan de behandelingen en betaald een vast bedrag. De wax- en Sugarkaart heeft bijvoorbeeld een waarde van bijvoorbeeld 100 Euro en die verkoop je vooraf aan de klant voor 90 Euro. Bij iedere behandeling streep je het bedrag af dat is besteed aan de wax of Sugarbehandeling.

Voor jou geeft dit een zekerheid dat deze klant blijft terugkeren en je klant begrijpt dan dat hij of zij korting heeft gekregen omdat het gaat om een bulk afname en een betaling vooraf. Bij een enkele afname zonder kaart kan je dan nog gewoon het normale tarief rekenen.

Beloon vaste klanten met een spaardeal: Een gratis product of korting op een volgende behandeling. Je kunt een stempelkaart gebruiken, waarbij je een bezoek of besteed bedrag omzet in een stempel. Bij een volledig afgestempelde kaart kan men die dan inwisselen voor een korting op de behandeling of een product.

Download deze tips

 

 

6 TIPS voor het verbeteren van het resultaat

 

 

 

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies en ons privacybeleid »